E A S Y C L A I M

Wczytywanie...

Pytania i Odpowiedzi

Faktem powszechnie znanym jest to, że opóźnienie lub odwołanie lotu może spowodować wiele niedogodności, czy to w przypadku utraty jednego dnia wymarzonych wakacji albo z powodu spóźnionego spotkania z bliskimi. Zdają sobie z tego sprawę również prawodawcy, dlatego właśnie Unia Europejska przy pomocy rozporządzenia nr 216/2004 postanowiła, iż z racji opóźnionego, odwołanego lotu lub w przypadku odmowy przyjęcia na pokład z powodu przepełnienia lotu, w przypadku kwalifikacji, powinno przysługiwać Ci do 600 Euro odszkodowania!

Poniżej przedstawiamy listę konfiguracji, jakie uprawniają Cię do odszkodowania zgodnie z Rozporządzeniem 216/2004.

Destynacja Linie lotnicze z siedzibą w Unii Europejskiej Linie lotnicze spoza Unii Europejskiej
Lot z UE do UE Tak Tak
Lot z UE poza UE Tak Tak
Lot spoza UE do UE Tak Nie
Lot spoza UE poza UE Nie Nie

W takiej sytuacji najważniejszy jest czas, w którym zostałeś poinformowany o opóźnieniu

Jeżeli

1. Zostałeś poinformowany o odwołaniu co najmniej dwa tygodnie przed planowym czasem odlotu lub;

2. Zostałeś poinformowany o odwołaniu w okresie od dwóch tygodni do siedmiu dni przed planowym czasem odlotu i zaoferowano Tobie zmianę planu podróży, umożliwiającą wylot najpóźniej dwie godziny przed planowym czasem odlotu i dotarcie do miejsca docelowego najwyżej cztery godziny po planowym czasie przylotu lub;

3. Zostałeś poinformowany o odwołaniu w okresie krótszym niż siedem dni przed planowym czasem odlotu i zaoferowano Tobie zmianę planu podróży, umożliwiającą wylot nie więcej niż godzinę przed planowym czasem odlotu i dotarcie do ich miejsca docelowego najwyżej dwie godziny po planowym czasie przylotu.

Niestety, nie przysługuje Ci odszkodowanie za opóźniony lot!

Odmówiono mi wejścia na pokład, kiedy przysługuje mi odszkodowanie?

Odszkodowanie przysługuję osobom, które nie zostały wpuszczone na pokład wbrew ich woli, w związku z większą ilością rezerwacji niż jest miejsc w samolocie (tzw. Overbooking)

Odszkodowanie nie przysługuję, jeżeli niewpuszczenie na pokład jest związane z zachowaniem lub gdy znajduje się on w stanie po spożyciu alkoholu lub innych środków odurzających.

Im więcej informacji nam przekażesz tym szybciej będziemy mogli zakończyć twoją sprawę. Im więcej informacji pozyskamy od Ciebie, tym szybciej będziemy mogli rozpocząć zgłaszanie szkody.

Zalecamy przygotowanie:

  1. Karty pokładowej

  2. Potwierdzenia zakupu biletu lub umowy z biurem podróży

  3. Krótkiej informacji, w jakich okolicznościach doszło do opóźnienia lotu lub odwołania lotu, jakie były tego przyczyny, czy została zapewniona Tobie i twoim współpasażerom jakaś forma prowiantu, czy linia lotnicza zadbała o Twój komfort w związku z niedogodnościami.

Wszystko zależy od dystansu oraz miejsca odlotu i przylotu, poniżej przedstawiamy warunki jakie należy spełnić:
W przypadku opóźnionego lotu:
Czas opóźnienia Dystans Kwota przysługującego odszkodowania
Lot opóźniony o ponad 2 godziny Do 1500 km 250 EURO
Lot opóźniony o ponad 3 godziny Od 1500 km w Unii Europejskiej lub od 1500 do 3500 km w przypadku pozostałych 400 EURO
Lot opóźniony o ponad 4 godziny Powyżej 3500 km poza Unią Europejską lub spoza Unii Europejskiej 600 EURO

W przypadku odwołanego lotu:
Dystans Kwota przysługującego odszkodowania
Do 1500 km 250 EURO
Od 1500 km w Unii Europejskiej lub Od 1500 km do 3500 km w przypadku pozostałych 400 EURO
Powyżej 3500 km poza Unią Europejską lub spoza Unii Europejskiej 600 EURO

Przyjęcie propozycji lotu alternatywnego, pomniejszy należne odszkodowanie o 50% W przypadku odmowy przyjęcia na pokład z powodu przepełnienia lotu:
Dystans Kwota przysługującego odszkodowania
Do 1500 km 250 EURO
Od 1500 km w Unii Europejskiej lub od 1500 km do 3500 km w przypadku pozostałych 400 EURO
Powyżej 3500 km poza Unią Europejską lub spoza Unii Europejskiej 600 EURO

Przyjęcie propozycji lotu alternatywnego, pomniejszy należne odszkodowanie o 50%.
Dodatkowo pamiętaj, że Easyclaim może prowadzić roszczenie nie tylko w twoim imieniu, ale także w imieniu Twoich współpasażerów i dzieci. Niezależnie od wieku przysługuje im takie samo odszkodowanie jak Tobie!

W Easyclaim staramy się zachowywać najwyższe standardy obsługi klienta, dlatego za samo prowadzenie sprawy nie pobieramy żadnej opłaty, prowizję pobieramy tylko w przypadku pozytywnej decyzji w sprawie roszczenia a wynosi ona 25% wartości uzyskanego odszkodowania.

Wszystko zależy od linii lotniczej którą podróżowałeś. Pamiętaj, w przypadku odszkodowania lotniczego znaczenie ma kraj siedziby linii lotniczej. Poniżej przedstawiamy tabelkę z najpopularniejszymi liniami lotniczymi operującymi z Unii Europejskiej. Nie znalazłeś linii lotniczej którą podróżowałeś? Nic nie szkodzi, weryfikacji przedawnienia roszczenia dokonujemy zawsze w czasie obsługi zgłoszenia.


Linia Lotnicza Kraj w którym linia ma siedzibę Czas na zgłoszenie roszczenia
Aegean Airlines Grecja 5 lat
Air Baltic Łotwa 10 lat
Aer Lingus Irlandia 6 lat
Air France Francja 2 lata
British Airways Wielka Brytania 6 lat
Brussels Airlines Belgia 1 rok
Lufthansa Niemcy 3 lata
Easyjet Wielka Brytania 6 lat
Enter Air Polska 1 rok
Finnair Finlandia 3 lata
KLM Royal Dutch Airlines Holandia 2 lata
Norwegian Air Shuttle Norwegia 3 lata
LOT Polska 1 rok
Ryanair Irlandia 6 lat
Buzz Polska 1 rok
SAS Szwecja 2 miesiące
Smartwings Czechy 3 lata
Swiss International Air Lines Szwajcaria 2 lata
Tui Airlines Holandia 2 lata
Wizz Air Węgry 2 lata

Tak, jednakże musi wykazać, że zaistniały nadzwyczajne okoliczności np. takie jak:

1. Wybuch konfliktu zbrojnego;

2. Zamach terrorystyczny;

3. Niepokoje społeczne;

4. Nagłe i niespodziewane pogorszenie się warunków pogodowych;